Citat

Jag älskar citat och ordspråk. Ända sen jag var ung tonåring har jag ofta läst enkla dikter och ordspråk. Jag tror att det är en konst att lära sej leva livet i nuet. Det är lätt att alltid tänka på det som har varit eller drömma om framtiden. Men att finnas här och nu och njuta av stunden är svårt. Men jag försöker uppskatta livet och tänka på allt roligt som finns att göra. Att vakna på morgonen och ligga kvar i sängen med sitt barn, att tillsammasn med sin älskling grilla i skymningen, att riktigt köra slut på sej själv under ett träningspass, att sitta på en speedway match och känna metanoldoften i näsan, att få ett varmt leende tillbaka av en sjuk patient som man hjälpt, att  att att att. Ja det går att fortsätta hur länge som helst, så försök att uppskatta de små sakerna i vardagen för det är de som är ditt liv....


Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.

Det bästa sättet att spara tid är att använda den.

Ta vara på ditt liv för nu är det din stund på jorden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0