Gissningslek

Jag älskar att leka och tävla. Att kombinera lek och att stimulera förhållandet är en utmärkt kombination. Mitt senaste påfund går ut på att ena veckan så ska Matte vara på ett särskilt sätt. Han ska i en vecka tänka och agera på ett ord tex omtänksam, generös eller nått annat positivt för relationen. Han fösöker att efterleva det under en vecka och när veckan är slut ska jag gissa vilket ordet är.

Jag har tänkt på att han denna vecka har varit väldigt bra med en grej här hemma men idag när jag skulle gissa på ordet/saken så hade jag totalt glömt bort det och kunde inte alls komma på vad det kunde vara.

Han har nämligen varit väldigt duktig med städningen denna vecka. Diskbänken har putsats minst två gånger per dag och ingen disk har lämnats orörd. Golven har dammsugits och kläder plockats undan. Underbart!

Nu är det min vecka och jag sitter och funderar på hur jag ska vara....Förslag?


Det är viktigt att jobba på att vårda kärleken efter flera år tillsammans och en underbar liten dotter. Det är inte lika enkelt att ha tid för varandra längre...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0