Grilleriiii grilleraaa

Årets första grillning är nu avklarad. Den genomfördes med mina två bästaste vänner. Jag blir så glad när vi träffas. Tyvärr gör vi det allför sällan då de båda valt att lämna det spektakulära Örebro för rikets två största städer. Min dröm är att de i sinom tid kommer flytta tillbaka hit. Ja jag är egoistisk när jag tänker så men jag saknar dem så mycket.

Jag kan tycka det är svårt att hitta riktigt bra tjejkompisar. Ofta kan jag tycka att tjejer är för ytliga och tjejiga för min smak. Jag gillar att umgås med tjejer som har en ganska rå eller sarkastisk humor. Jag tycker om när man bara kan hänga och vara utan några särskilda planer eller krav. Då träning är viktigt i mitt liv så tycker jag det är grymt när man kan träna tillsammans som kompisar (utan att vara rädd att en nagel ska gå av).
Jag har faktiskt rätt mycket killkompisar och detta är nog anledningen. Sen är det svårare att finna bra vänner ju äldre man blir, just kanske för att man är mer kräsen eller egentligen inte har behov av fler vänner.

Nu låter det som att jag inte vill ha nya vänner och helst inga tjejkompisar men det är inte alls så jag menar för det e klart att jag vill det. Jag bara reflekterar över vilka vänner jag har och varför...

Mina tre bästaste tjejvänner är vänner som jag haft sen jag var 6 år gammal. Jag tror att vi är så lika för att vi kommer från samma lilla byhåla och att vi genom åren har upplevt så mycket tillsammans. Våra familjer känner varandra och vi känner till varandras historia utan och innan. Det är skönt att ha dem och även om jag inte träffar två av dem så ofta så vet jag att de alltid finns där för mej när jag behöver dem eller inte behöver dem....TACK!


Mina två "bruna" vänner. Vi sa nämligen när vi var yngre att vi brunetter var lite bättre än blondiner....(Fast nu har vi även blondiner till kompisar:))


Fläskfilespett med vitlöksbakad potatis serverad med fetaoströra och avokadosallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0