Sjuksköterska

Sitter på jobbet och jäspar. Jäspar fast jag har sovit hela natten till halv sex på morgonen. Kan knappt tro det e sant. Vi fick sova inatt fast att det var påskafton. Vi körde som bil nummer tre men ändå. Hur ofta händer det att 911 inte behöver jobba en påskaftonsnatt?
Men jag är faktiskt bara glad över det för att sova är högt prioriterat på min lista. 

På jobbet skolas jag nu in att arbeta som sjuksköterska istället för som tidigare undersköterska. Det innebär att jag kommer ha det medicinksa ansvaret för patienterna när jag jobbar. Så därför vill jag administrera och behandla patienterna och använda läkemedel så mycket som möjligt, nu när jag jobbar ihop med en erfaren sjuksköterska. Problemet är att under de fyra senaste passen (dygnen) jag har jobbat har vi inte behövt ge en endaste patient nått läkemedel. Är inte det ganska otroligt? Jag önskar verkligen ingen smärta och lidande men däremot att jag får de körningar som innebär lite läkemedelshantering.

Klockan är nu 08.00 på morgonen och hittills har vi endast haft tre larm och två patienter som medföljt till sjukhuset. Det är väldigt lite. Så det är kanske lika bra att jag kryper ner i sängen en stund till för jobba verkar jag ju inte behöva göra....godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0