Ticket to Ride

Jag har en tendens till att bli beroende av saker. När jag väl börjar med en ny grej har jag svårt att sluta. Exempelvis tradera, blogg, träning, vissa ingredienser i mat med mera. Mitt senaste beroende uppkom i helgen när jag var hos en kompis och hennes man.
Jag är ju en älskare av sällskapsspel även om jag är världens sämsta förlorare. Jag hatar att förlora. Vi spelade ett för mej nytt spel, Ticket to Ride. Det var lite av ett strategispel och gick ut på att samla poäng genom att bygga järnvägar mellan olika städer i USA. Kankse låter tråkigt men det var det inte. På natten mellan lördag och söndag låg jag bara och funderade på olika strategier att prova samt lite nya spelvarianter. Tyvärr så vann jag ingen av tre spelade omgånger utan får bara gratulera Mariells man Per till alla tre vinster.
Så nu står ett Ticket to Ride spel högt på min önkselista. Bara tråkigt att det är långt kvar till jul och ännu längre till min födesledag...


Kommentarer
Postat av: Jonna

Var visst ledig på lördag, så fixa fram spelet så vi kan spela det då!

Kram!

2010-04-29 @ 14:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0