Träning

Kom precis hem efter ett stationspass på friskis och svettis. Känner mej som 80 år med alla krämpor. Nu är jag så trött på mina onda ljumskar att jag har lust att hänga mej i ett lampsnöre.
Men det är ju bra att några muskler och övningar fungerar iallafall.

En mycket bra magövning för de sneda bukmusklerna är att lägga upp sidan av fötterna parllellt på en bräda. Sen står du rätt ut från brädan med sidan neråt. Jobba sedan sakta upp och ner med höften från och mot golvet, tryck med magen. Spänn musklerna både på upp och nerväg och jobba sakta.

Nu blir det helg och jag ska jobba hela helgen så då blir troligtvis vila för min del. Kan ju alltid hoppas jag får bära några gamla tanter ner för trappan i ett trapphus så får jag iallafall lite träning:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0