Förståelse

Jag blir så trött på eller egentligen ledsen när människor anser sej veta hur jag känner och tycker. Även om jag har förklarat så finns ingen förståelse utan mina tankar och känslor ändras utinfrån vad andra tycker eller tror att jag känner. Förklarar jag så är det ingen som lyssnar eller försöker förstå mej.
Varför kan jag inte bara få ha mina egna tankar, känslor och funderingar precis som de är och upplevs av mej utan att nån ska sätta sin egen förstålese/tolkning på dem....???


Kommentarer
Postat av: johanna

hihi... förstår hur du känner men alla ser ju allt genom sina egna "glasögon med erfarenheter" vilket innebär att allt är 100 % tolkning utifrån var och en...så det du upplever och känner kommer ju i princip aldrig förstås av någon annan på samma sätt som du upplever det... hur duktig man än är på att kommunicera det så spelar den andre personens automatiska tolkning så stor roll.. jobbigt ibland som du skriver... men samtidigt tänk vad tråkigt om alla skulle uppleva och se likadant på allt, genom precis samma "erfarenhets-glasögon" och inte ha sina egna tolkningar och perspektiv.. vilken enformig värld :-)

2010-08-18 @ 09:38:48
Postat av: Malin Eriksson (Mijas mamma!)

Jenny- så här är det! Man ska helst tycka o tänka som alla andra för att inte sticka ut, men SKIT I DET o fortsätt vara du!



Jag följer din blogg och tycker den är jättebra med många kloka ord, tankar och tips!!



Fy tusan vilken underbart söt dotter du har!!



Kramar

2010-08-19 @ 08:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0