Gropafesten

Hejsan.
Jag har haft fullt upp hela helgen så tyvärr har bloggandet blivit lidande. Har inte varit hemma på tre dygn. Jobb - Fjugesta - Jobb. Som vanligt hade jag en kanontrevlig kväll. Inledde kvällen i mina gamla barndomstrakter ÖKNA. Hemma hos min granne Anders Bodare. Vi har varit kompisar sen jag inte ens kunde gå.

Det var superskoj att bara få andas in luften där jag lekte som barn, att få se mitt gamla hus igen med koskitsutsikten som jag hade från mitt barndomsfönster, att få se vår gamla granhäck slingra sej runt vårt hus som numera är rött men som borde vara gult som det var är jag bodde där - Solhem! Jag satt i Anders gamla kök och tjatade med hans föräldrar och vi uppdaterade varandra om händelserna sen förr. Det är härligt att få genomleva gamla minnen igen. Det gjorde mej gott.

Förfesten genomfördes med aukustisk gitarr med underbar sång av den bästa rösten jag någonsin hört live...Jag blev nästan lite kär i tjejen faktikst:)
Sen blev det bugg till Black Jack nere på dansbanan i gropen.

Kvällens skor var ett par korallblå rockiga pumps...


Så här var min utstyrsel för kvällen med ett halvt Rock by Sweden halsband men jag lagade det senare under kvällen eftersom jag hittade andra delen i fodret i min jacka.


Här är jag och min allra äldsta vän Anders Bodare


Kommentarer
Postat av: Tess

hade skrivit ett långt inlägg häromdagen här som inte kunde publicerar på grund av min knäppa dator.. men jag ville bara skriva att jag åkte förbi solhem för första gången på många år väldigt nyligen och tyckte också att det kändes konstigt att de målat om ;). Kul att du å Anders håller kontakten =D

2010-08-14 @ 20:00:59
Postat av: miranda

Jaså. Varför åkte du omkring i mina gamla trakter:) Mot loppisen eller?

Var du inte på gropafesten?

Jag och Anders har inte sett varandra på flera år och nu så ses vi mer när jag hra börjat visa mej i Fjugesta igen:)Jag tycker det är roligt att träffa gamla kompisar från förr igen och samma sak att "prata" med dej här...

2010-08-15 @ 21:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0