Hetsa inte upp dig över småsaker

Detta är en av mina favoritböcker. Den kan man läsa hur många gånger som helst. Små och många bra tips om hur man kan göra livet enklare för sej själv och inte engagera och lägga för mycket fokus på onödiga och egentligen oviktiga ting.  Det svåra är bara att försöka efterleva och tänka på sakerna som tas upp. Självklart är det omöjligt att leva precis som man borde och vara den perfekta människan men att ibland få sej en tankeställare och reflektera över sitt eget handlande är nog väldigt nyttigt. Jag vet at jag lägger alldeles för mycket fokus och energi på saker som har en liten betydelse i det stora hela. Man borde snabbare släppa dessa fokus och inte irritera sej på dem utan istället få en förstålese för andra människors handlande. Jag kommer dela med mej av en del kapitel ur boken för er. Så att fler kan få sej en tankaställare och inte bara jag:)

Hetsa inte upp dig över småsaker


Kommentarer
Postat av: Johanna

ser mycket fram emot att ta del av läsandet :-) hoppas du hade kul på gropafesten förresten! kramis

2010-08-08 @ 21:54:59
Postat av: Miranda

Hej Johanna. Hoppas allt e bra med er. Vill du ses nån dag? Snart lugnar det ner sej lite med jobb för min del. Gropafesten var skitskoj...

2010-08-09 @ 10:38:19
Postat av: Johanna

ses jättegärna! Vi får höras på tel så får du meddela när du kan..jag har inte så mkt inbokat kommande veckor så kan nog anpassa mig :) kram kram

2010-08-10 @ 09:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0