December

Jag har bestämt mej för att trivas i huset. Jag har besämt mej för att december ska bli den bästa månaden iår.  Jag har bestämt mej för att inte ta åt mej eller bli ledsen över andra människors beteende eller tankar. Jag har bestämt mej för att varje dag hela december njuta av livet.

Tre dagar har passerat. Jag har verkligen, verkligen njutit av varje stund varje dag. Jag har njutit av att skotta snö, dammsuga, instruera box, leka med Minou, elda i kaminen, damma, titta på tv.

Vilken skillnad det gör att man verkligen försöker leva i nuet och njuta av det. Att låta bli att tänka på nästa steg och istället bara vara. Jag är normalt extremt dålig på det. Men när jag ger mej in på saker och ting så brukar jag ofta klara av dem. Jag är envis. Den svåraste utmaningen blir att inte ta åt mej när människor i min närhet är arga eller irriterade. Men det är från och men nu inte mitt problem och det drabbar i slutändan mest dem själva. Jag mår iallafall extremt bra och tycker livet är härligt.

Tiden är värdefull och varje dag som man inte tar tillvara kommer aldrig tillbaka. Tid för varandra, för familjen, för sina vänner, för sitt barn kommer aldrig igen och ger man inte av sin egen tid för sina nära så tror jag man i slutändan förlorar väldigt mycket. 

Jag kan inte göra mer än mitt bästa. Jag är bara jag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0