Gulaschsoppa med kallrörd creme fraiche, kummin och ostplättar

Igår innan jag åkte till träningen lämnade jag ett recept ur en kokbok öppen och sa att Matte gärna fick laga iordning det tills jag kom hem. Men det ville han absolut inte, men när jag kom hem så kände jag ända doften av en ljuvlig gulaschsoppa.



3-4 portioner
400 gram blandfärs
1 stor lök
5 vitlökslyftor
1 msk hel kummin
2 buljongtärningar
1 burk krossade tomater
2 msk tomatpure
1 tsk paprikapulver
1-2 tsk salt
1liter vatten
smör

Ostplättar:
3 dl ost
3 ägg
3 msk majonäs
oregano


Receptet kommer från en kokbok  om LCHF mat (Low carb hgh fat).

Egentligen vet jag inte riktigt vad jag tycker om den matmetoden. Att vi ska undvika kolhydrater och bara äta fett och proteiner. Det ska enligt många vara ett bra sätt att gå ner i vikt och det behovet har ju inte jag men jag hittade ändå flera bra recept i boken som jag kommer prova. De förtydligar också i den att om man är smal och lever ett aktivt liv så har man behov av kolhydrater.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0