Paus

Som ni säkert märkt har jag tagt en paus i bloggandet över jul. Jag kände att jag behövde fokusera på andra saker när jag väl var ledig. Men min jul har faktiskt vart riktigt bra. Jag har fått många bra klappar och Minou lika så.
Fast jag mår lite dåligt när jag tänker på denna pakethysteri. Herregud vad många paket ungen fick och vad mycket leksaker hon har, endast ett år gammal.

Matte har redan kört en urrensning från hennes rum men jag tror jag måste göra en till imorgon. En del saker kommer jag plocka bort tillfälligt för att sen plocka fram dem igen när hon tröttnat på några andra leksaker. Vi hade bland annat lnksat köksredskapsleksaker till Minou och det fick hon med råge.

Jag hade köpt en servis och hon fick kastruller från olika håll och plastgrönsaker och frukter och massa andra kökssaker. Det blir så hysteriskt mycket av allting så jag tror hon nästan får svårt att leka med allt. Vilka himla ilandsproblem vi har. Det är så jag skäms.

Innan jag fick barn hade jag väldigt bestämda åsikter bland anant om den frågan. Mitt barn skulle minsann inte ha allting och inte få tusen paket vid födelsedagar eller jul. Nu har jag barn och inser att det  istort sett är omöjligt att stoppa. Men till hennes nästa födesledag ska jag önska mer kläder och fler praktiska saker istället.

Fortsatt god jul till er alla!



Kommentarer
Postat av: Anonym

jag kan inte göra annat än att hålla med dig =) Liam fick precis ett dubbelt så stort rum som innan och nu är det fullt =) jag hade oxå bestämt redan innan att mina barn inte skulle bli bortskämda, men vad blir dom nu?? jo precis det =)

2010-12-27 @ 22:15:04
Postat av: miranda

Ja helt sjukt egentligen och jag har nu bestämt mej för att verkligen hålla nere det där från och med nu. Och jag tänker lyckas mycket bättre med det. Jag är faktiskt ganska bra på at inte småhandla saker och kläder till henne eftersom vi bor på landet.

2010-12-29 @ 16:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0