Romantisk kväll

Jag skäller och träter ofta för att jag tycker att Matte och jag har så lite tid tillsammans. Det är bådas fel eftersom vi är arbetsnarkomaner båda två och har ett rikt fritidsliv. Men igår och idag har vi bara varit hemma på kvällerna. För många är det säkert en självklarhet och en normal vardag men det är det absolut inte för oss. Jag vet att jag saknar det nått oerhört och givetvis är det ibland påfrestande för vår relation. Matte tar inte lika allvarligt på det och tycker att det är väll så som livet är men jag anser att det är viktigt att även vårda relationen trots alla måsten och krav. Jag önskar vi hade mer tid till såna här underbart lugna och avslappnade hemma dagar...

Igår köpte jag för första gången i mitt liv hem en halv färsklax. Den tillagade vi ikväll och jag frilansade lite med kryddning och grillningen. Herregud vad gott allting blev. Fisken kryddade jag med vit och svartpeppar, ingefära, fryst dill och gräslök, flingsalt och lite olivolja. Till det hade vi kokt potats sallad och en kall creme fraiche sås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0