Sovmorgon

Detta nya ständiga problem med att få sova. Ofast vaknar jag av en liten tjejs "ljuva" stämma. Ibland är det katterna eller så är det Matte som ska till jobbet. Matte och jag har lite olika uppfattnigar om hur man gör på morgonen när den ena ska upp och den andra vill sova. Han är ju man och vaknar inte av minsta ljud och har oerhört lätt att somna om igen. Jag vaknar för minsta lilla prassel eller rörelse och måste tvinga mej att försöka sova igen om jag vaknat mer än en gång på morgonen och oftast går det ändå inte.

Han tycker tydligen inte att det är nått probem att snozza 4 gånger från klockan sex eftersom han endast har på vibrationen. Jag vaknar vid första snozzen och vid andra kan jag inte somna igen. När han väl har gått upp så vaknar Minou och det är dags för vällning.
Sen ligger vi och läser och sen vill jag försöka sova en stund igen. Då kommer spöket och trampar omkring i sängen och tar Minous uppmärksamhet. Jag bär ner och stänger in honom i sovrummet. Nytt försök till att sova. Minou snurrar och snurrar och tillslut hör jag hennes andetag bli lite tyngre. Yes hon sover och jag slummrar också till. Krafs krafs nästa katt är igång och står och krafsar på ytterdörren och vill gå ut. Jag fösöker ignorera. Han är envis och forstsätter krafsa och jag försöker schasa iväg honom. Minou vaknar och jag går ner och släpper ut katten. Minou och jag är klarvakna. Vi går upp.

Hur löser ni andra era morgonbestyr när den ena ska upp och den andra vill försöka sova vidare. Mattes lösning är att han sover på soffan men det tycker jag är helt värelöst då jag verkligen tycker om att få sova tillsammans. Och bara vetskapen att få ligga brevid den man älskar är trygg och skön.

GOD morgon!


Kommentarer
Postat av: Jossan

Tror det e tvärkört faktiskt hahaha, Joel KAN inte vara tyst ! Han snoozar också ca 3-4 gånger oftast (han går upp halv fem fem) , han skramlar i skåp, letar bilnycklar osv, OCH sätter igång vattenkokaren i köket som är intill sovrummet ! Själv smyger man tyst som en liten råtta när de andra sover !

2010-12-29 @ 14:36:04
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com
Postat av: miranda

Åhh vad skönt o höra att andra har det likadant. problemet är också att vi bor i ett hus utan dörrar så det gör inte saken bättre. Men jag brukar ställa in mattes kaffebryggare i badrummet så han få brygga sitt kaffe där:)

2010-12-29 @ 16:45:17
Postat av: Jossan

Hahaha ja det vore nåt det ! Ska föreslå toan för Joel med ! Ännu mer irriterad blir man då man blivit väckt av Milo 3-4 gånger på natten med !



Såg din syster idag tror jag, måste varit hon, körde hem mat till mig :-) !

2010-12-29 @ 18:19:07
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com
Postat av: Amanda - Mamma till Vincent och Felicia

David är mästare i att snooza han också! Jag däremot går upp INNAN min klocka skulle ringa, allt för att inte störa ngn... David har dock blivit bättre på detta men han snoozar fortf=) Så hur man löser det... Ja.. man får helt enkelt respektera varandra på morgonen, eller rättare sagt respektera de som sover.

2010-12-29 @ 20:49:13
URL: http://ladysylvia.blogg.se/
Postat av: miranda

Jossan: Ja det var säkert min syster för hon jobbar och kör ut mat. Visst e det himla smidigt? Jag gjorde så en del förut när jag bodde i stan men inte längre.



Amanda: Ja så tycker jag cokså man ska göpra och respektera varandra dvs den som sover. vad är det för fel i många killars hjärnor som inte har den respekten och känslan för andras behov.

men respekterar han dej nu och att du vill sova? vaknar inte era barn när hans klocka ringer och ska böka sej upp?



KRAM till er!

2010-12-30 @ 14:48:39
Postat av: Jossan

Supersmidigt ! Så bra att de kör hit till Vintrosa !

2010-12-30 @ 19:31:19
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0