Boxning med brandknektar

Idag har jag varit stationerat i Byrsta på ambulansstationen. Den ligger i anslutning till brandkåren och vi delar lokaler med dem. Det är ganska skönt att komma dit ibland. Det är ofta lugnare där med färre körningar. Igår hade vi en och idag tre. Där emellan har jag löst en del korsord och försökt vila lite. Jag har blivit manisk på Nerikes allehandas sommar korsord. De är grymt roliga. Precis, exakt lagom svåra och kluriga. Det är på gränsen att jag klarar dem men lyckades lösa både gårdagens och dagen efter lite tragglande.
Idag utmande jag brandkillarna med lite boxningsträning. Vi körde ute på gräsmattan i det fina solskenet. Jag kände mej grymt otränad och flåsade rejält. Dags att ta tag i min träning igen som har blivit lite åsidosatt i det varma sommarvädret. Men det borde väll gå att kombinera både träning och bad.
Jag hoppas på lite träningsvärk imorgon så jag kan känna att jag varit nyttig och tränat idag iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0