Kvällsdop

Ikväll åkte jag och Minou till sjön lången för ett kvällsdop. Idag har jag nästan smält bort på jobbet och var så himla sugen på att svalka av minn glödande kropp. Matte ville inte med utan åkte in och tränade istället. Men min lilla plutta och jag åkte iväg. Jag tror hon njöt  lika mycket som jag för hon ville aldrig upp ur vattnet. Jag försöker hålla kvar hennes orädsla för vatten som hon lärde sej på babysimmet. Jag kan fortfarande dyka med henne under vattnet utan att hon blir rädd eller får kallsupar. Det var kanske två månader som vi inte badade något överhuvudtaget och jag var rädd att hon skulle ha glömt bort dykningen. De första dyken för ett par veckor sedan blev lite otäcka men nu har det försvunnit och hon far som en fisk i vattnet. Jag själv har nästan alltid varit rädd för vatten och dålig på att simma. Därför försöker jag med alla medel att Minou ska slippa vara rädd utan kunna behärska vatten så bra som möjligt. Det blir troligtvis ett dop även imorgon kväll. Jag vill aldrig att sommaren ska ta slut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0