Speedway och hjärtstop

Idag är första gången jag jobbar och det är en deltväling i speedway GP. Jag startade klockan 18.00 med att följa livesändningen på datorn. Halvvägs in i matchen fick vi larm. Tyvärr gick inte den cancersjukes liv att rädda. Tillbaka till stan och stationen igen. Fortsatte att följa speedwayn, men denna gång på tv. De sänder i efterhand och jag kunde fortsätta följa grundomgången där jag slutade titta innan. Två heat kvar av grundomgången kommer larm igen. Vi möter upp ett par kollegor på motorvägen som har ett en patient med hjärtstop i bilen. Jag hoppar över och assisterar min kollega, men inne på sjukhuset avbryts återupplivningen. Inte heller denna patient gick att rädda.
Jag hinner tillbaka precis till finalheatet och får se när Chris Holder för första gången vinner en GP final. Så denna kväll har jag hoppat mellan hjärtstop och speddway. Det återstår att se hur resten av natten ska fortsätta. Jag hoppas jag får njuta av en skön natts sömn....!

GODNATT PÅ ER ALLA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0