Fiskelycka noll

Idag åkte jag och Matte och provade fiskelyckan i Villingsberg. Fiskekort inhandlades och vi sökte barnfria upp en lämplig sjö.
Jag barrarkerade mej direkt på en filt med ett korsord mitt i solen efter att fiskelinan var utkastad. Men vi hade en hel del otur. Jag fastnade med mitt drag i botten och när Matte var snäll och skulle hjälpa mej loss bröt han av mitt nya fiskespö som jag var så stolt över. Själv kastade han bort både kastflöte, ett vanligt flöte, bottenmete och och två spinnare (den ena min). Ingen fisk nappade heller på våra agn.
På eftermiddagen dök mor och Dang upp med vårt lilla risgryn. Men de förde inte heller med sig någon fiskelycka...







Dang försöker få napp

Ingen fisk men lika glad e jag för det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0