Ambulans 965

I torsdags hade jag sett fram emot att arbeta på ambulans 965 som har sin station i Byrsta. Det brukar vara en ambulans med många körningar per pass. Men jag vet inte vad jag för med mej för lugna vibrationer. Vi hade inte en enda körning på hela dagen och det händer väll nästan aldrig. Jo förresten vi fick en körning 20 i fem precis innan vi slutade. Den körningen hade jag inte någon lust att åka på eftersom jag skulle hämta min dotter i Mullhyttan innan jag skulle åka hem. Då hade vi lite tur och personalen som skulle byta av oss kom precis och kunne åka på körningen istället för oss...

Istället roade jag och min kollega oss med att följa med brandkåren när de övade losstagning av person som satt fastklämd i en bil som hade voltat. Jag tycker oftast att det är roligt med övningar och träning av våra arbetsmoment är alltid bra.




Kommentarer
Postat av: Jonna

Ser ut som du går runt med en värmedyna på huvudet på översta bilden... :)

2010-05-17 @ 12:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0