Att bry sej

På ett plan har jag under de senaste åren blivit betydligt känsligare och det är på det känslomässiga planet. Jag blir mer berörd av konflikter och osämja. På gott och ont eftersom jag anser det vara en bra egenskap att kunna visa känslor men å andra sidan så är det negetivt eftersom jag mår sämre själv.

Under min graviditet eskalerade min känslighet betydligt och har sen dess suttit i. Nu har jag arbetat med det inombords för mej själv att inte ta åt mej av allting och bli ledsen. Det är en konst att lära sej. Jag är en lång bit på väg och saker och ting blir lättare att hantera.

Saker jag har förbättrat:
Jag har valt att "undvika" människor i min närhet som får mej att må dåligt och endast kostar energi.
Jag försöker att undvika att stressa upp mej för småsaker coh se saker i sitt sammanhang istället.
Att inte ta åt mej när andra människor är sura utan försöka inse att det mest är de som mår dåligt istället och själv fortsätta njuta av min vardag.
Att uppskatta de människor som betyder mest för mej som min familj och mina riktiga vänner.

En känlsa är alltid tillfällig och går alltid över. Hur ledsen eller upprörd man än är över en sak så kommer den känslan aldrig att bestå för resten av livet....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0