Brandmannatestet

Det fruktade brandmannatestet har säkert många precis som jag hört talas om. Att man ska gå med ca 25 kilo utrustning på ryggen på ett löpband. Bandet lutar i 8 graders vinkel och man ska gå 5,6 km på 8 minuter. jag skulel väldigt gärna vilja testa för att se på min egen kapacitet och förmåga. Jag tror att jag ska prova det lite senare i sommar när jag förhoppningsvis är i lite bättre form.
Idag fick jag iallfall äran är tracka och peppa mina brandkollegor när de genomförde provet. Efter gångprovet ska de också genomföra en rad andra styrkemoment. Exempelvis bära upp en docka två gånger för en trapp, hala in en brandslang själv och dra en 95 kilos docka över golvet och över ett hinder. De lyckades faktiskt jättebra allihopa.


Förra passet blev jag offer för ett av brandmännens klassika spektakel. Vi pratade om hälsa och sjukdomar och kom in på personers lungkapacitet. En brandman sa att de hade en apparat att testa lungkapaciteten med och frågade om jag ville prova. Klart jag ville det. Jag frågade lite om han ville visa och blåsa först men det ville han inte. Där borde jag ha anat misstankar men icke, utan jag blåste glatt vilket innebar att svart rök fyllde hela mitt ansikte och jag vart totalt sotig runt båda ögonen.
Gissa om alla fick sej ett gott skratt. Någon hade i tid gått ut i köket och stod där fnittrandes för att inte innan råka avslöja sej.

Jag säger bara hämnden är ljuv!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Haha! Det hade jag velat sett! :)

2010-05-17 @ 12:28:47
Postat av: miranda

Ja det kan jag tänka mej...elaking!

2010-05-18 @ 10:28:39
Postat av: Irma

Bra sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :).

2012-03-18 @ 19:14:03
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0