Fjärde generationen

Jag åker ungefär en gång i veckan hem till lilla sköldpaddsfarmor. Hon brukar bjuda på lunch eller fika med sin goda hembakta kakor. Hon är så förtjust i Minou och jag tycker det är viktigt att Minou får träffa äldre människor från att hon är liten. Jag vill att hon ska lära sej att uppskatta, respektera och behandle dem väl. Jag har alltid haft en tajt relation med min farmor och hon har givit mej massor under min uppväxt. Det var farmor som pysslade, bakade, tog med oss på teater och museer.
Idag är det mej mycket värt.

Farmor har varit barnvakt åt Minou ca tre gånger men högst en timma åt gången. Mer än en timma orkar hon inte för hon är 87 år gammal. Jag märker att hon uppskattar att hon kan vara till hands och hjälpa mej när jag behöver det. Det gör henne glad att få rå om sitt lilla barnbarnsbarn lite själv.

Jag älskar min farmor oerhört mycket och hon är det bästa stödjag kan ha i många situationer. Eftersom delar av min familj bott utomlands i flera år har farmor blivit den som står mej närmast.

Nu är det fyra generationer och jag hoppas farmor kommer leva länge till och ta del av Minous framsteg och uppväxt. Älskar dej FARMOR!


Kommentarer
Postat av: Tess

Nu blev jag tårögd igen =/

käner så väl igen mig i vissa saker du skriver Jenny. Det här inlägget känns att det kommer direkt ifrån hjärtat. Jag förlorade min kära mormor i höstas och hon hann aldrig träffa Kevin.. Känns så sorgligt..Hoppas att Mike kommer att komma ihåg henne iaf, han var ju iaf fyra när hon gick bort..

Hoppas att du och Minou får många fina stunder tillsammans med din farmor <3

2010-05-25 @ 20:16:58
Postat av: miranda

Vad tråkigt att hon aldrig hann se Kevin. Men du får glädjas åt att hon hann träffa lille Mike. Även om han inte kommer ihåg själv så komemr han att få minnen genom era berättelser och bilder av henne. Det blir tomt när de är borta. Jag kan inte tänka mej att min farmor inte skulle finnas längre.



KRAM!

2010-05-27 @ 15:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0