Fredagskväll

Ikväll det det piano för min del. Har jobbat idag som vanligt. Sista patienten var riktigt dålig och fick hjärtstopp under transporten in. Det blev lite kritiskt och jag fick börja med hjärtlung räddning. Jag vet inte hur det har gått med honom men förutsättningarna var tyvärr inte de bästa.

Efter en sån händelse måste jag alltid gå igenom förloppet i mitt huvud och rannsaka mej själv vad jag gjorde bra och om något hade kunnat gjorts annorlunda. Det är viktigt att alltid reflektera över situationerna för att sträva efter att bli bättre.

Men det tar lite på krafterna och jag är väldigt trött. Jag har en myskväll med mej själv hemma. Har lagat bakad potatis med skinröra. Matte grejar ute i garaget, målar och snickrar. Att han orkar en fredagkväll är för mej ofattbart.
Själv ligger jag nedbäddad i soffan och jäspar. Imorgon väntar ytterligare ett dygn på jobbet.

Sov gott alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0