Regnbågslax

I lördags kväll var Matte och jag hemma och gjorde iordning på vår lilla entre/altan. Nya utemöbler har införskaffats. Nu önksar jag bara en ny utegrupp också till uteplatsen. Tyvärr är det en annan del av familjen som inte anser det lika primärt.

Matte hade i uppgift att handla till en grillning på kvällen eftersom jag jobbade. Jag blev glatt överraskad när jag fick reda på att ha köpt två regnbågslaxar. Jag älskar lite lyxigare mat men känner att vi inte har råd med det så ofta.

Vi grillade laxen som var kryddad med vitlök, chili och citronpeppar i folie. Vi grillade även citronmarineraderäkor och halloumiost. (Jag älskar halloumiost och det känns så roligt att tugga den). Till det servarades en avokado och fetaost sallad och en gräddfilssås med vitlök och färsk gräslök.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0