Anselansen

Anselansen kallade min syster ambulansen när hon var liten och inte kunde tala rent. Nu ska jag göra mej iordning och åka iväg för att dygns jobb på ambulansen. Tråkigt att lämna norpan men roligt att jobba. Det är en underbar känsla eller underbart att inte ha en viss känsla som man normalt brukar ha inför att åka till sitt arbete. Känslan vemod. Det är väldigt sällan jag känner så inför att åka till jobbet. Jag hoppas jag kan fortsätta ha den känslan för mitt jobb, för alltid. Att den känslan sällan infinner sej måste betyda att jag hittat ett yrke som jag trivs med på riktigt och därför kommer jag jobba hårt för att lyckas få ett fast jobb där såsmåningom.

Ha en skön söndag.

Kvällens tvtips blir absolut Vem kan slå Filip och Fredrik på kanal 5. Det går tyvärr samtidigt som Ensam mamma söker på kanal 3. Klockan 20.00. Ena får spelas in eller tittas på i efterhand på någon av play kanalerna.

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0