Fryslort

Jag är nog den mest frusna människan i världen. Jag fryser konstant. Just nu är mina fötter som isbitar. Den enda gången jag inte frös var under graviditetens senaste del.

Ja jag vet att det till stor del beror på att jag är smal.
Men om jag kunde skulle jag gärna lägga på mej några kilon. Men alla har olika bekymmer och de flesta har svårt att gå ner i vikt och jag har svårt att gå upp. Eller det är rättare sagt en omöjlighet oavsett hur mycket mat och onyttigheter jag stoppar i mej. 

Men jag känner ändå inte för att endast äta massa skräpmat, utan äter det jag vill och tycker är gott. Men jag behöver aldrig tänka på vad jag stoppar i mej.

Min förbränning måste vara maximal. Oavsett om jag har träningsfria perioder eller persioder då jag tränar frenetiskt så kvarstår samma siffra på vågen. Det som jag kan förändra på kroppen är muskelmassan. Jag kan få mer markerade och tydliga muskler när jag tränar bra och då känner jag mej också finare.

Men jag misströstar inte och har inga direkta komplex som jag hade när jag var yngre. Idag finns det andra saker att bekymmra sej över och allt eftersom åren gått så har jag blivit vän med min kropp och försöker istället se de fina och bästa delarna med den. Det tycker jag fler tjejer och även killar borde försöka med. Men jag vet att det är svårt och särskilt i tonåren eller efter en graviditet. Men kroppen går att forma och fixa till med lite envishet, tålamod och jädrar anamma...Mot gymmet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0