Jobbhaveri

Igår när jag och kollegan var på utryckning till en patient så small det plötsligt till. Jag sa nu fick vi punktering. Vi stannade och gick ut och kontrollerade alla däcken. De var allihopa intakta. Kollegan böjer sej sen ner och kollar under bilen och ser då att något har rasat ner....typ ljuddämpare (jag är inte så kunnig på mototrer).

Vi hade haft en eskort en den sista biten och därför hoppade jag snabbt in i den bilen med akututrustningen och åkte till patienten. Kollegan larmade dit en ny ambulans och ringde bärgare. Allt gick bra med patienten och jag kunde så småningom åka tillbaka till kollegan och den trasiga ambulansen. Tillsammans stod vi där mitt ute i ingenstans mitt i natten och väntade. Jag fick lite lust att berätta några spökhistorier men lät bli. Egentligen kanske mest för min egen skull. Ibland har jag en tendens att bli lite harig...

Tillslut dök bärgaren upp och jag fick vara med och bärga en bil för första gången. Eller jag gjorde inte så mycket...satt en sväng i ambulansen och styrde och var beredd med bromsen när den bärgades upp på flaket. Annars stod jag mest och lös med ficklampan och frös...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0