Bilateral ljumskinflammation

Jaha då var det bekräftat av både doktor och naprapat. Jag har en bilateral (dubbelsidig) ljumskinflammation och inflammation i båda knäna, framförallt höger. Känns helt underbart...NOT!

Träningsförbud. Åhh jag som är så sugen på att komma igång efter sommaren. Jag mår dåligt när jag ser min taniga kropp utan tillstymmelse till muskler. En gång i veckan besöker jag naprapaten. 680 kronor fattigare per tillfälle blir jag eller ca 3000 kr i månaden. Jag hoppas, hoppas verkligen att det blir värt det. Han är iallafall grymt bra och jag litar på honom. Men hitills har inte fokus lagts på ljumskarna utan på alla andra spänningar och felställningar i kroppen. Jag har även ett 8 mm förkortat högerben pga fleställning i bäckenet. Det har jag ådragit mej genom kampsportens underbara värld.

Men smygkörde ett 45 min bodypump pass idag med fokus på över kroppen. Så all min träning får väll läggas på överkroppen som inte gör att ljumskarna tar skada.

Annars nån som har tips på alternativa träningsformer där varken ljumskar eller knän involveras?


Kommentarer
Postat av: Cissi S

Bridge? Eller schack kanske? :)

2010-09-23 @ 23:45:34
URL: http://cicilina.blogg.se/
Postat av: Anette

Du kan ju träna core som stärker musklerna i bålen,

med inriktning på mage och rygg. Det är väldigt effektivt och säkert bra träning för dig med ditt arbete med tunga lyft. Men ta det nu lugnt du har ju ändå fått träningsförbud av doktorn. Ha en bra helg! Kram Nettan

2010-09-24 @ 13:43:14
Postat av: miranda

Hihi schack och bridge kanske inte är riktigt min grej och ger inte så snygga muskler efter vad jag hört iallafall...:)



Cor ska jag absolut försöka träna lite. Bra tips. Får hoppa över allt som involverar höftbjarn bara (vilket tyvärr ofta är många övningar)

2010-09-25 @ 15:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0