Favoritgos

Många små barn får sitt eget favorit gosedjur eller snuttefilt. När Minoo var liten försökte jag med diverse snuttetrasor och gosedjur men det v ar inget som hon tog till sej. Hennes kusin har en svart katt som han släpar med överallt. Skulle han tappa bort den så skulle världen gå under. Undrar faktiskt ibland vad som skulle hända om det skedde. Det är det som jag tänker är det "farliga" när barnet endast använderen snuttesak. Men numera har även Minou en snuttegrejsom hon valde själv för flera månader sedan. Hennes kudde. Den är lätt att tvätta och byta ut om vi nån gång skulle tappa bort den. Jag är glad att hon tillslut hittade sin egen snutte för jag tycker det är så gullligt när hon gosar med den och tror att det är en stor trygghet för henne att ha den. Särskilt när vi är borta. Hon har alltid lättare att somna med den i sin famn.

Själv hade jag mina nappar som gose och lukt objekt när jag var liten. Jag hade alltid en napp som jag luktade på och drog under näsan. Jag kan fortfarande minnas den ljuva doften av nappen...Numera är min egen snutte också min kudde som jag gärna släpar med mej överallt. Och innerkudden får absolut inte tvättas för då kan kudden bli knövlig och ändra form och det skulle bli katastrof för mej. Så jag har nog världens äckligaste kudde som endast består av kvalster och dess avföring:) Men jag tycker den luktar gott!


Kommentarer
Postat av: Mariana Hjorth

Å så söt hon är. Måste få träffa Er snart. Kram från mig

2010-09-02 @ 10:01:09
Postat av: Maria Å

Liam valde oxå sin egen snutte, jag försökte länge med trasor och annat men sen på rusta så hittade han sin "kacke" en kisse katt som är hans favvo =)

2010-09-02 @ 18:18:02
Postat av: Jossan

Nova har sin Raffe som hon haft sen hon var 2 veckor gammal. En giraff/dinglis.

Han e med henne överallt nästan fast hon e 4 år nu !

I tisdags glömde jag skicka med den till hennes pappa, de fick då hämta den dagen efter. Innan dess hann hon muta till sig en annan snutte osv hehe så nu är han även mutobjekt !Hon lider varenda gång vi måste tvätta han i tvättmaskinen så jag brukar sno honom då hon sover, torka i torkskåpet och lägga tillbaka hehe

2010-09-03 @ 09:56:08
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com
Postat av: miranda

Roligt att höra om era smås knodds snuttesaker. Hoppas du mår bra Maria och att den lilla/lille snart tittar ut. KRAM

2010-09-07 @ 08:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0