Godmorgon

Sitter här och lyssnar till mitt barns skrik. Vi har varit vakna sen halv sex i morse och då brukar jag försöka få henne till ytterligare en tupplur. Hon är trött men verkar inte riktigt ha förstått det själv. När hon ska sova på kvällerna och Matte lägger henne somnar hon nästan alltid bums.
Men när jag ska söva henne tar det alltid längre tid och mer skrik. Vi har som rutin att hon ska somna själv i sin spjälsäng. Nattning med pjamas, välling, tandborstning och sen sängen.

Oftast sover hon bra hela natten men sen ett par veckor tillbaka har hon vaknat ett antal gånger på antten och gråter. Hon vill komma över till vår säng och skriker envist. Matte vill verkligen att hon ska sova i sin egna säng och därför sliter vi hårt med att inte ta över henne.
Hade jag varit själv hade jag varit för bekväm och direkt flyttat henne till oss.
Men på morgonen brukar jag ta med henne till mej. Ibland somnar hon om och ibland inte, som idag. Men nu har jag svårt att sova fast att jag egentligen borde. Får väll ta och fånga dagen istället...


Minou snusar i sin resesäng


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0