Livets gång

Åhh vad tiden går fort. Jag önskar verkligen att dygnet hade fler timmar, veckan fler dagar, året fler månader och livet fler år. Vem har bestämt att allting ska vara just den tiden det är? Att ett dygn har 24 timmar? Att vi har behov av 8 timmars sömn på ett dygn? Att vi ska leva mellan 80 till 100 år? Att vi ska åldras och bli gamla, sjuka och svaga?

Jag vill hinna med mer i mitt liv.

Ser jag kortsiktigt på saken så vill jag just nu hinna med min familj (jättemycket), hinna jobba och få lite pengar, göra färdigt min praktik, träna och bli starkt, ha mer hemma-bara vara tid (göra fint i huset, sortera coh rensa i skåp, plocka svamp, handla till hemmet, sy, slappa, titta på film, laga mat, göra saft och sylt, springa på loppisar, plantera växter, klippa gräsmattan, läsa en bok), träffa mina vänner i lugn och ro och bara hänga, besöka släkt och bekanta......

Långsiktigt vill jag hinna med att resa mycket mer, göra karriär, ha fler barn.....

Herregud hur ska jag lyckas få in allt detta i mitt liv. Det finns så mycket roliga saker som jag måste avstå, frånstå, undvara, missa, sakna, längta efter.....vara utan!

Och snart är jag gammal sjuk och skröpplig, har all tid i världen. Men då finns det kanske ingen att besöka, inga pengar att resa för, ingen frisk kropp att träna med, inga syn att läsa med, ingen ork till huset, inget jobb att gå till.....Gubben kanske är död och jag är ensam.........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0