Värdens bästa loppis fynd

Två loppisar har besökts idag. Jag hade fått tips om en lampa på en loppis av min syster. Jag var där vid öppningsdags idag och höll tummarna att den skulle finnas kvar. Dert gjorde den till min stora lättnad. Jag gjorde mitt livs loppisfynd. Jag frågade försiktigt gubben vad han skulle ha för lampan.
- Ett par hundra iallafalla svarade han.
- 200 då frågade jag.
- Det blir bra svarade han.
Men jag undrar om han egentligen har kunskap om vad lampan är värd. Han nämnde lite att den kanske skulle kunna säljas för 500-600 kronor men jag vet att den lätt går att kränga för 1500-2000 kronor. Det kommer jag dock inte göra utan den ska nu pråtligt pryda mitt hem.
Jag är saligt lycklig!



Sen gjorde jag tre andra små fynd. En urgullig gammal klassisk vintermössa till Minou. En par Slitna barn Converse skor och ett leksakssätt med verktyg. Alla saker kostade 10 kronor st.

Jag älskar LOPPIS!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0