Damp javisst

Alla är vi olika och jag räkar vara född med "damp". Matte och jag satt och snackade härom kvällen och jag försökte se lite på mej själv från ett utifrån perspektiv. Jag har ju verkligen tusen järn i elden men jag bara älskar det. Det är ju jag. Utan alla mina projekt, framtidsplaneringar och drömmar skulle jag gå under. Jag skulle inte vara hel som människa och inte vara lycklig. Rastlösheten skulle omdelbart infinna sej och mitt psyke skulle drabbas av bottenlös deprission.

Att ha ett helt vanligt inrutat svensson liv där man har ett 7-4 jobb. Åker hem efter jobbet, lagar middag, sitter två timmar i soffan och sen går och lägger sej är verligen inte något för mej.
Jag vill ha varje vecka olika fylld av aktiviteter och saker att sysselsätta livet med. Livet är roligt och det är till för att levas. Jag lever det varje dag till max. Nästan allting som jag sysselsätter mej med tycker jag verkligen om.

Jobb, jobb och åter jobb. Med drömyrket som arbetsplats så älskar jag att gå dit varje arbetspass.
Träning. Att träna själv eller instruera ger mej båda delarna fullt med energi och glädje.
Att vara med Minou och familjen och bara sitta och titta när Minou leker eller fyllas av hennes blöta pussar förgyller min vardag.
Att träffa alla vänner eller spela poker eller prova nya saker eller gå en squashkurs eller åka och bade, gå på loppis.....herregud dygnet har för få timmar och veckan för få dagar och livet för få år för att hinna med allting roligt som man kan göra i livet.

Jag har endast två jobb, pluggar 50%, instruktör på ett träningscenter, tränar själv nästan varje dag, har en blogg, bor i hus, är mamma och flickvän, är en kompis till mina vänner, en familjemedlem till släkten och har tusen olika andra saker i luften jämt....Damp eller ej men det är jag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0