Sova sova och inte sova

Detta med sömnen är numera ett minne blott. Vare sig jag är på jobbet eller hemma så får jag inte sova. Minou har kommit in i någon vakna och ha nappen period. 3-4 gånger per natt måste jag kliva upp och stoppa in nappen. Däremellan kan hon vakna ytterligare någon gång och sen har hon till råga på allt fått en irriterande hosta som plågar mig nätterna igenom.

Om jag lägger mej elva så vaknar hon tolv, klockan ett. Matte kommer hem med bussen klockan två. Minou vaknar igen halv fem för att kräva nappen. Halv sex vaknar hon och vill komma till mej och läsa en bok. Emellan alla uppvakningar hinnner jag inte somna om för då hostar antagligen Minou eller jag eller i värsta fall båda. Jag vänder och vrider mej och är tillslut klarvaken.

På jobbet så är jag stressad över vetskapen att jag troligtvis inte får sova så många timmar i sträck vilket medför att jag får svårt att somna och vaknar väldigt lätt. Plötsligt tjuter larmet i sökaren och man ska vara helt vaken och alert på två röda (det är jag inte). Är det en lång resväg och min kollega hittar kan jag sitta och vila ögonen under färden ut. Efter avslutat uppdrag ska man ner i sängen igen, slappna av och sova. Nix jag sover inte. Men precis när ögonlocken är tunga igen kommer ett nytt larm. Och sådär håller det oftast som oftast på. Har man tur får man efter sex på morgonen kanske sova fyra timmar i sträck och det känns ofta underbart.

Så att snart ha en ny liten bebis siom ska matas nätterna igenom känns mindre lockande. Kunde man dock beställa dem med posten coh de var ett halvår gamla skulle jag köpa en direkt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0