ATT GÖRA

Vi har bott i huset över två år. Hallen på övervåningen har det gjorts försök till möblering i. Nu är möbleringen borta då alla möbler är flyttade till gäststugan. Sovrummet står fortfarande halvfärdigmöblerat. Det är så svårt eftersom det är snedtak överallt. Minous rum saknar bokhylla.

Till gäststugan behöver jag ett par schyssta bokhyllor som jag kan fylla med all min litteratur. Samt så behövs det ett schysst litet soffbord.

Men när man har bott ett tag så är det lått att bli hemmablind. Man har tappat orken att årgärda det som man en gång för länge länge sedan hade stora ambitioner med. Nu är det nya projekt och det är dem som är i fokus. De gamla blir liggandes och övergivna.

Jag ska ta och strukturera upp mitt liv inför hösten och skriva en lång lista på alla saker som vi (jag) borde fixa, förändra, städa, åtgärda här hemma.

Det är lätt att saker bli liggandes när det är sommar och så ska det få vara. Vem har lust att städa ur garderoben när det är strålande sol ute och Minou kommer springades med badräkten.

Här kommer början till mitt att göra lista:

SÄTTA IN FOTON I ALBUM

GÖRA EN KLIPPBOK MED TIDNINGSUTKLIPP DÄR NÄRA KÄRA OCH EN SJÄLV FIGURERAR

MÅLA KLART MINOUS LEKSAKSLÅDA

FÖR TREHUNDRADE GÅNGEN RENSA I SKÅP OCH GARDEROBER

KÖRA BORT ALLT ONÖDIGT EX GAMLA KLÄDER

INFÖRSKAFFA DE MÖBLER SOM SAKNAS I HEMMET

SÄTTA UPP MINOUS TAVLA PÅ HENNES RUM

BYGGA EN BOKHYLLA TILL MINOUS RUM

SKURA UGNEN

SY ALLA KLÄDER SOM ÄR TRASIGA ELELR BEHÖVER RESÅR INKL LAGNING AV STOLSDYNOR

FÅ ORDNING PÅ GÅRDEN MED GRUS OCH ANNAT SKITGÖRA

SKRIVA YTTERLIGARE EN LISTA PÅ ALLTING JAG SKRIVIT PÅ DENNA LISTA MEN INTE FÅTT GJORT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0