Bodyrock

Det går bra med min träning med Bodyrock. Jga nästan längtar till nästa morgon när jag ska få se den dagens träningsupplägg. Jag har alltid gillat variation med träningen och anser att man även då får den snyggaste och mest allround tränade kroppen. En kille som  ligger på gymmet och bara pressar överkropp och har ett par smala, otränade, bleka ben är väll bland det mest avtändade som finns.
Samma sak med killar som bara bygger och bygger och ser ut som stela byggställningar går absolut bort.

Sen blir det så mycket roligare och mer inspirerande när man varierar sin träning. Träningen ska vara rolig och njutbar. Jag vill må bra och bli peppad när jag vet att träning annalkas. Sen försöker jag variera min hårdare fysiska träning med träning under lite enklare, lekfullare former. Då åker jag och spelar squash eller badminton eller är det sommar så åker jag gärna inlines.

Att bara göra samma monotoma träning varje dag blir fruktansvärt tråkigt och uttjatat men framförallt så vänjer sej kroppen oerhört snabbt med träningen och vet vilka muskler som ska aktiveras och hur. Att alltid utföra samma mönster ger även lättare upphov till skador och förslitningar. Man använder alltid samma muskler och utnyttjar inte alla muskler som kroppen faktiskt har.  Att bara ändra sin träning lite brukar direkt ge träningsvärk vilket betyder att just den delen av muskeln vanligtvis är inaktiv.

Att följa Bodyworks koncept innebär att det är nya muskelgrupper och muskler som används varje dag. Musklerna hinner aldrig bli invanda eller utslitna. Detta kommer förhoppningsvis ge en snygg och väldefinerad kropp efter några månader slit. Ja för man får inte glömma bort att det ska vara jobbigt med träning och att man måste ta i under ett pass för att få resultat. Det räcker inte bara med att ta sej till passet och vara med lite grann. Nej vill man blir tränad och forma sin kropp så måste man ge järnet när man tränar. Bättre att träna lite kortare pass och verkligen ta i än att träna längre pass som man fuskar sej igenom.

Kick Ass /Jenny

Kommentarer
Postat av: Amanda - Mamma till Vincent och Felicia

Jodå, mina rutor börjar allt göra sig synliga haha! Verkligen rolig träning ochborde vara helt perfekt för oss mammor=). men du är ju dessutom snygg sen innan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0