Bodyrock

Det känns i benen idag. Jag älskar känslan av träningsvärk. För mej är träningsvärken skönt ont. Jag tycker inte det gör ont på ett ont sätt, utan njuter av att ha smärtan och gärna genom att massera på den. Därför grämer jag mej lite extra inför dagens pass.

Dagens pass fokuserar på armhävningar i 10 olika konspirationer. Varje del innhåller en typ av armhävingar ihop med exempelvis grophopp eller chins. Varje övning ska genomföras 10 repationer och det finns 10 olika övningar. Helst ska man sedan göra 4 varv vilket innebär totalt 400 armhävningar. Men man ska göra efter sin egen förmåga och orkar man endast ett varv så räcker det gott och väl tills man bygg upp kroppen. Ofta blir man förvånad över hur snabbt man kan bygga upp sin egen kropp och bli starkare.

Jag blir matt av att bara titta på genomgången av dagens pass. Men jag kan samtidigt knappt vänta till min lunchrast (jag är på jobbet) när jag får köra igång.


Kommentarer
Postat av: Maja

älskar också känslan av träningsvärk:)

2011-02-12 @ 10:48:03
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad fin header :P

2011-02-12 @ 10:51:34
URL: http://modegrabben.devote.se
Postat av: Natalie

Hej!

Trevlig blogg=)

2011-02-12 @ 19:29:23
URL: http://www.nattet.devote.se
Postat av: Anette

Förra helgen var jag i Loka på en SPA och träningsdag då skulle du ha varit med!

Först var det en prommendad på morgonen kl 06:30 sedan en ordentlig frukost. Sedan var det en timme core-träning med en helt underbar instruktör följt av en föreläsning av Paolo Roberto. Efter en lunch var det ett pass med afrikansk dans och därefter en timmes funktionell träning med Paolo Roberto. Där kan vi snacka om armhävningar, han stod på tå, pushade sig en halv meter upp från golvet med både fötterna och händerna med en klapp i mellan och sedan ner på tå igen x flera!!! Vi avslutade dagen med lite bubbelbad i relaxen sedan åkte vi hem till våra gubbar som stod klara med en trerätters middag!

2011-02-14 @ 09:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0