Boktips

Svårt att hitta bra böcker att läsa. Här kommer jag med några tips. Jag är ju som jag sagt tidigare inne i värsta bokstimmet. Mitt nyårslöfte hålls med råge. Jag slukar den ena boken efter den andra. En av mina favoritförfatatre är Harlan Coben. Han skriver verkligen spännande böcker där spänningen hålls kvar tills det absoluuta slutet. Nu har jag läst Släpp inte taget med honom och den var jättebra. Historierna är anorlunda mot de vanliga kriminal och deckarböckerna. Så ett hette tips är verkligen Harlen Cobens nervpirrande litetratur.

En annan eller två andra bra författare är Roslund och Hellström. Jag har läst flera böcker av dem också och gillar deras sätt att lyfta fram osynliga men viktiga samhällsproblem. I Flickan under gatan som är en spännande kriminalroman så tas ämnet om gatubarn upp. Det finns så många gatubarn i världen men faktiskt även i vårt eget land Sverige också. Att lyfta många tunga ämnen och samtidigt göra en spännande roman gör Roslund och Hellström med bravur. 




Vill man inte läsa kriminalromaner så kan jag rekomendera en väldigt lättsam tjejbok. Små citroner gula av Kajsa Ingemansson. Den är väldigt enkel och avslappnad handling där man inte behöver tänka eller beröras på något djupare plan.

Ray Kluun har skrivit boken En sorts kärlek som handlar om en kille vars fru är döende i cancer och hur han lever sitt liv under hennes sista tid i livet och hur han tar hand om deras gemensamma dotter. Man både älskar och hatar mannen som är huvudpersonen. Men den är superbra och gripande. Jag tjöt som en stucken gris när jag läste den. Änklingen är fortsättningen på boken En sorts kärlek. Den är inte lika bra men självklart vill man veta fortsättningen på deras liv....


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack för tipsen!

Roslund Hellström är ruggigt bra, det håller jag med om. Jag väntar på nästa bok. Om det är någon på gång vill säga.



"En sorts kärlek" ska jag nog leta efter och läsa!!

2011-02-07 @ 05:54:37
URL: http://hanchens.blogg.se.
Postat av: Anonym

hej.



Vilken bok ellerböcker med roslund hellström har du läst? Jag har även läst box 21. Du kanske har tips på någon annan?



KRAM

2011-02-07 @ 22:18:17
Postat av: miranda

Det var jag som skrev inlägget över till dej Hanna....:)

2011-02-07 @ 22:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0