Italienskt på menyn

I julklapp fick Matte en resa till Milano av mej. För att föra hans tankar till det stövelliknande landet fick han ett paket med italienska delikatesser. Det bestod utav svart spagetti (färgen kommer ifrån bläcket från bläckfisken), tomatsås och musslor. Vi tillagade maten igår men den båda såg extremt läbbig ut och smakade ganska läbbigt också. Betyg 2/10 från mej och 3/10 av Matte. Men det var en spännande upplevelse att käka svart spagetti. Men det är inget jag kommer göra igen.

Idag blir det ännu ett nysmak i matväg för mej. Matte ska nämligen köpa med sucshi hem. Jag har smakat det en gång och då endast nån enstaka rätt. Men idag ska jag alltså vidga mina vyer och prova den råa fisken från Japan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja den svarta spagettin såg ju inte alltför lockande ut =) men sushi kan jag rekommendera hur gott som helst =)

2011-01-21 @ 07:15:05
Postat av: Maria Å

va konstigt mitt namn försvinner medans man skriver.. ja ja iaf så var det jag som skrev förgående inlägg =)

2011-01-21 @ 07:16:06
Postat av: Jonna

Men fy vad äckligt det ser ut! En tallrik full med små ormar. Vem vill stoppa det i munnen??

2011-01-21 @ 19:57:07
Postat av: Anonym

Maria: ja tyvärr så försvinner namnet när man skriver, jag har också upptäckt det och nu skriver jag alltid dit det sist ist. Så du är en siúschi älskare, vill jag med vara för det verkar så gott. Tyvärr hade suschistället stängt så jag får fortsätta vänta på premiären.



Jonna: Jag ska bjuda dej på svart pasta nån dag:)

2011-01-22 @ 13:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0