Intressen

Vilka intressen ens barn kommer få står skrivet i stjärnorna. Får Matte önska blir hon givetvis en trogen musiktjej. Får jag önska skulle jag tyckte det vara roligt med dans eller gymnastik (ja min egen dröm som barn men jag hade tyvärr ingen talang för dans och är fortfarande ledsen att jag aldrig började på gymnastik)

Något jag inte alls är intresserad utav är fotboll så det får hon gärna skippa. Fy vad tråkigt att sitta och glo bredvid en kall och regnig fotbollsplan och irritera sig på de andra föräldrarna som tar sporten påblodigaste allvar.
Att hon skulle bli en hästtjej känns inte heller så lockande, dyrt, tidskrävande och hennes mor vill absolut inte köpa och ta hand om en dreglande häst.
Men man kan aldrig välja vad ens barn kommer engagera sig i och Minou har fria händer att göra precis vad hon vill. Tyvärr verkar hon just nu närmast att bli en hästtjej....




Hellre får hon bli fårmatare, ullklippare eller nått annat liknande än en dressyrtjej med vita ridbyxor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0