Trolltyg i tomteskogen

Jag har bott här i denna del av närke i två år. När vi flyttade hit hade vi inte en aning om vad som fanns runtomkring i bygderna. Det första året gjorde jag heller igen större djupdykning i det. Men i år så har jag faktiskt varit mer aktiv och det är förvånansvärt vart mycket mysiga och bra ställen det finns omkring om man bara aktivt utforskar det.
Runt Fjugesta nejderna känner jag till de allra flesta ställen men trots att man är uppväxt där så har man ändå inte besökt alla ställen.

I närheten där vi bor numera så finns det en häftig skog med massor med klipppor, grottor och stenblock. Kanon bra skog för även de minsta att leka och utforska. Vid startplatsen finns det kartor i en brevlåda och sen är det bara att följa de gula prickarna och gå vilken längd på sträcka an så önskar.

Jag Minou mamma och Mio var där i veckan. Vi lyckades trots karta och vägvisningar irra bort oss och fick ta vägen genom den tätaste urskogen tillbaka...





Skärmarboda heter stället om ni skulle vilja åka dit...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0