Askersund

Denna helg har som vanligt varit ganska fullspäckad. Jag jobbade som vanligt ett dygn på ambulansen och denna helg var jag stationerad till stationen i Askersund. Det är oftast en mycket lugnare station med färre körningar och det kan vara ett skönt avbrott ibland. Vi had ändå några körningar och de man har tar alltid längre tid eftersom körsträckan in till Örebro är så mycket längre. Varje körning tar mellan 2-3 timmar. Vi hade dock flytet att få sova nattetid när vi hade sovjouren vilket en småbarnsmamma uppskattar stort.
Vi avslutade lördagen med en trafikolycka där två bilar frontalkrockat. En liten hund var involverad som jag också fick undersöka men han verkade ha klarat sej bra utan några skador. I slutändan gick det bra för alla inblandade.

Igår kväll spelade både Matte och jag poker på pokerklubben som vi träffades på när vi blev kära i varandra.Minou njöt hos sin farfar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0