Jäsp

Jag mår kanske som jag förtjänar. Efter en rolig kväll i mina gamla hemtrakter. Jag fick verkligen sovmorgon imorse. Ända till kvart i 9 när min kära pojkvän ringde och undrade om jag fortfarande sov. TACK! Det kan jag berätta att jag gjorde. Sen var jag klarvaken och längtade genast efter min lillgris. Så jag fraktade hem mej till Annica och pappa och hämtade henne.

Efter några timmar i vaket tillstånd längtade jag tillbaka till sovstadiet igen och kände hur underbart det är att man fortfarande har en dotter som sover middag. Men om jag trodde jag denna gång skulle få njuta färdigt av sömnen så trodde jag fel. Denna gång var det jobbet som väckte mej och ville att jag skulle komma in och arbeta lite. Och det ville jag ju givetvis.

Något senare dök nästa problem upp. Mamman med koll eller inte hade nämligen inte den blekaste aning om att dagis är stängt imorgon pga studiedag. Panikartat försökte jag desperat få tag på en barnvakt. Hittade ingen och jag fick bege mej till jobbet i ovissheten. Väl där mordhotade jag en kollega och kompis att ställa upp som barnvakt så det löste sej iallfall.

Nu sitter jag här en inbakad calzone senare och jäspar för glatta livet. Då passar det väll utmärkt att jag arbetar på nattbilen detta dygn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0