Soppdille

Tredje gången på en vecka som jag äter soppa. Jag har fått värsta soppdillet och jag tror bestämt Minou också har fått det. Vi har slukat potatis och löksoppa, svampsoppa och ikväll den bästa som är en tomat och kyckling soppa med äpple. Minou anser att det mesta är soppa och lyser upp som en sol varje gång jag säger att hon ska få soppa. Variationen för henne är stor i allt från matiga soppor till nypon och saftsoppa.

Kycklingsoppa
Bild lånad från www.Arla.se

Denna soppa är matig och väldigt god. Jag serverade den med en god smörgås med italiensk salami och en lagrad pepparost. Jag avnjöt, som ofta, måltiden njutandes för mej själv i soffan. Många tycker det är tråkigt att laga god mat till dem själva och anser att det är en anledning att äta skräpmat eller halvfabrikat. Jag älskar att laga mat och har inga problem att laga värsta lyxmiddagen även om jag är enda gästen. Mat är ju  en av de stora njutningarna i livet och att hitta nya spännande recept är en rolig utmaning.
SKÅL!

Ingredienser:

2 kycklingfiléer, ca 250 g
1 äpple
1 gul lök
Arla smör
1 msk curry
1 krm svartpeppar
2 burkar passerade tomater, á 400 g
1 dl vatten
2 ½ dl Kelda matlagningsgrädde
2 grönsaksbuljongtärningar
1 krm socker
½ tsk salt
½ dl hackad persilja

Strimla kycklingen. Kärna ur och strimla äpplet. Skala och hacka löken. Fräs allt i smör och curry i en gryta. Rör i peppar, tomater, vatten, grädde och buljongtärningar. Låt soppan koka några minuter. Smaksätt med socker och salt. Strö över persilja.


Kommentarer
Postat av: Johanna

det är ju den soppan som jag bjöd på :-b ja den är guld..enkel, mättande & så god! nu blev jag sugen på att göra den själv :) kramis

2011-03-30 @ 20:15:13
Postat av: miranda

Åhh jag tyckte den var lik men trodde ändå inte det var exakt samma recept....sjukt:)Kommer inte ihåg att det var äpple i den...

Favoriten just nu...KRAM

2011-03-30 @ 21:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0