Dagis

Innan Minou började på dagis så funderade jag en del på vilket typ av dagis jag helst skulle vilja ha henne på. Om jag får välja så väljer jag ett ute dagis där de har en ekologisk kultur. Att de skulle ha en egen kock som endast lagar ekologisk mat.
Men det finns inget sådant dagis i närheten där vi bor. Men Minou går iallfalla på ett utedagis och jag tycker att dagiset och personalen är superbra.

Det är ttt litet och personligt dagis där jag känner mej väldigt bekväm med personalen. De känns mer som vänner än Minous dagisfröknar.
De är ute väldigt mycket. Varje måndag har de gymnastik och varje onsdag går de på utflykt till skogen. Dagiset känns varmt och hemtrevligt.

Jag jobbar ju endast på timmar på ambulansen och därför vet jag väldigt lite i förväg när jag behöver ha Minou på dagis eller inte. Men det har aldrig varit något problem. Jag kan ringa dem klockan halv sju på morgonen och säga att hon kommer om en halvtimma och det fungerar jämt. 

Idag hade dagiset ordnat en vårfest för alla familjer i skogen. Vi samlades och gick på en tur i skogen med små uppdrag, lekte i en äventyrsbana som en av dagisfröknarna byggt upp, grillade, "magistern" hade uppvisning med jonglering med eldfacklor och avslutningsvis så sjöng alla barnen för oss.

Super mysigt och trevligt engagemang.

På väg genom hinderbanan

Magistern har jonglerngsuppvisning

Härlig barnsång

En av Minous bästa vänner på dagis. Minou vägrade ta av sej cykelhjälmen och hade den på under nästan hela kvällen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0