Denguefeber

Morsan har denguefeber. Sjukstugan är här hemma i Ölmbrotorp. Det pyttsas nyponsoppa och springs med vattenglas. Men nu tycker jag sjukdomen borde ge med sej efter fem dagars intensivt plågande med feber, huvudvärk, musk och ledsmärta samt röda utslag över hela kroppen. Denna omgång av sjukdomen är inte jätteallvarlig. Drabbas man ytterligare en gång av denguefeber så är dödligheten hög. Då drabbas man ofta av blödning som i sin tur leder till chock med dödlig utgång. Jag tycker dte är dagas att mamma flyttar hem till Sverige nu. Jag vill ha min mamma kvar och Minou vill ha sin mormor kvar.


Kommentarer
Postat av: Maria Å

men usch!!! kurera mor din ordentligt!!

2011-05-14 @ 10:50:58
Postat av: Johanna

Nämen fy, stackars mamsen.. hoppas verkligen hon blir bra snart o att det håller sig borta sen. Tur hon har en sjuksyster till dotter :-) Såg din kommentar..vill också gärna ses snart, helt sjukt hur fort veckorna rullar förbi.. Vad gör du nu på fredag kväll? Per ska bort och jag är själv..kanske vi kunde få till nåt då?? förresten har du tatuerat dig på armen? ser ut så på bilden :)

2011-05-15 @ 19:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0