Körutbildningen

Shit vilka roliga dagar jag har haft på min blåljusutbildning. Jag har blivit bättre på många saker i min bilköring och mycket säkrare, speciellt vid omkörningar. Det är superskoj att utveckla sin egna bilkörning och att få trycka på gasen. Imorgon väntar ett teoriprov och om jag klarar det så får jag tuta och köra. Jag jobbar imorgonnatt så möjligheten finns att det är jag som far omkring med det blåa ljuset på gatorna.

Idag var vi i Västerås och övade på stadskörning. På vägen dit och hem hade vi omkörningstekniker. Vi var totalt 8 kursdelatagre och 4 ambulanser. Så vi har varit i par hela utbildningen. Under omkörningsövningarna kör vi i två om två ambulanser och kör om varandra varannan gång.

TUT TUT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0