Träningsvecka!

Förra veckan blev en gaska dålig vecka för min träning. Visst det blev några träningspass men energin var helt borta. Efter en lugn helg så är batterierna laddade till max så nu kör jag. Start ikväll på brandstationen med förhoppningsvis ett hårt crossfit pass. Sen ska hela veckan bara rulla på med roliga träningar.

Om man gör en träningsveckoplanering inför varje vecka och lägger upp vad och ungefär när man ska träna så blir det lättare att följa det.

Så därför gör jag det nu här: Hårdheten på passet beräknas utifrån en femgradig skala där 5 är det tuffaste och mest intensiva.

Måndag: Crossfitpass - nivå=5
Tisdag: Bodyrock - nivå=4
Onsdag: Bodyrock - nivå=4
Torsdag: Squash - nivå=3, Mitt eget bodychallengepass på kvällen nivå =4
Fredag: Bodyrock - nivå=4-5
Lördag: Träning utan näramare bestämning

Jag planerar för ganska intensiva pass eftersom de är korta men tuffa. Tränar man kortare pass som jag oftast gör så gäller det att hålla hög intensitet genom hela passet.

När jag tränar bra så blir jag automatiskt motiverad att äta mer kostmedveten och hälsosamt så därför planerar jag att unna och ge min kropp en bra vecka med extra nyttig mat.


Vad har du för planering över din träning denna vecka?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0