Mitt ambulansen jobb

Jag är den värsta tävlingsmänniskan som finns. Jag älskar att tävla. Allt kan man i princip tävla om och det förgyller vardagen. I måndags var vi på Karlskoga flygfällt och hade säkerhetskörning med ambulansen. Vi tränade bland annat på undanmanöver i snabba hastighete och genom serpentiner. Vi avslutade dagen med att ta tid och tävla att på snababste tiden genomföra alla moment utan att köra omkull koner.

När jag ska tävla är det viktigt att alla regler är ordentligt förtydligade och tydliggjorda. Tyvärr var det inte så för någon sa att det gav 10 sek tillägg för varje kon som man körde omkull men efteråt så fick man 10 sek tillägg för varje kon man bara nuddade.

Hur som helst så steg pulsen rejält, munnen blev torr och händerna skakade. Det var så grymt roligt trots att reglerna var lite oklara. Jag var supernöjd att slå flera av killarna och alla tjejerna om man bara räknade tiden. Men jag körde emot ganska många koner så enligt de regelerna så gick det lite mindre bra...

Men det är roligt att få utmana sej själv och ambulansen till det yttersta. Adrenalinkickar är underbart!



Jag och min parhäst Anna!


Är det så här man blir när man e utbränd?


Igår kväll stod jag några timmar på en brand i en lada i Hallsberg. Spännande att få se en så stor brand på så nära håll. Glödande små klot haglade över huvudet på oss och jag kröp in i min luva.

Ingen skadades men huset bredvid fick evakueras och kylas ner med vatten för at inte självantända. Vi finns där ifall någon brandknekt skulle skadas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0