Drömmar

Stora som små drömmar. Jag har alltid drömt mycket. De flesta drömmar ganska banala och hel ouppnåliga. När man var yngre så drömde och fantiserade jag om framtiden. Om hus, barnoch familj. Träffade jag en kille så skapades hela vårt liv tillsammans utstakat framför mej. Även om det kanske inte var en kille jag trodde jags kulle leva livet med. Men det var ändå roligt att drömma oc föreställa sej en framtid med honom. Drömmen blev givetvis inte sann och det var samma fantasi med nästa jag mötte.
Men mest handlade mina drömmar om olika resor till världens alla hörn. De drömmarna var såna som jag faktiskt förverkligade. Inte alla men flera stycken. De drömmarna finns fortfarande kvar och jag älskar att drömma om framtida resemål. Jag har fortfarande en stor dröm kvar som jag fortfarande hoppas på att förverkliga någon gång under mitt liv. Det är drömmen om att åka och arbeta som volontär, med sjukvård i ett fattigt land. Att få hjälpa utsatta och nödställda med förnödenheter och omvårdnad är en stor längtan. Men när några drömmar i livet blir förverkligade. Som drömmen om familj och barn så måsta andra drömmar ställas åt sidan. Kanske inte för evigt men för en längre period.
Får jag en enda liten infallsvinkel eller nått nytt framför mej så skenar mina takar direkt iväg och jag undrar hur det skulle vara att satsa på det där egna företaget, tacka ja till det där jobbet eller åka på den där resan.

Jag älskar även att föreställa mej livet från olika vinlkar och perspektiv. Hur hade mitt liv sett ut om jag hade valt att bosätta mej i Kina, om jag snabbt skaffat fem ungar och odlat all min mat på egen hand, satsade fullhjärtat på min boxningskarriär, blivit en globetrotter som alltid var på resande fot....Det är sånt som jag aldrig får några svar på men som jag fortfarande får ha som drömmar, tankar och funderingar.
Med åren som gått så har drömmarna naturligt förändrats och ibland kan jag komma på att sakna mina gamla drömmar. Jag blir varse om att jag redan har valt en del av mina tonårsdrömmar.

Jag har ibland hört att jag lever i en fantasivärld och drömmer för mycket. Det har inneburit att jag numera håller de flesta av mina drömmar för mej själv. Men drömmara de finns där inom mej och kommer alltid att göra. Utan drömmar så skulle jag dö inombords....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0